followers saya

blog ini saya punya

more stories

Sunday, October 16, 2011

lelaki idaman kau?


Assalamualaikum people.how r you? *terasa pelik pulak.haha
Rasa macam dah berdebu pulak blog aku ni.sejak balik damansara mmg rajin gila nak update.
Actually aku dah draft dua topic but guess what,kemalasan bermaharajalela di dalam diri.
Sorry~
Aku pun dah confuse nak post entry mana dulu.izinkan hamba berfikir sejenak ya.

*10 minutes later
Ok,aku dah fikir masak-masak dalam pemilihan tajuk entry yang epic ini.ecececehhh.Aku rasa humor aku mcm dah berkurang sikit,korang x rasa mcm tu ke?? -,-“
Merujuk tajuk di atas,yes sure semua wanita/perempuan/girls/women/curvy homo sepian  *joke joke~ * apa jua panggilannya,ada lelaki idaman yang diimpikan.
Kira prince charming habis lah nihh.
X bezanya dengan kaum adam.sure ada jugak wanita idamannya sendiri,citarasa dia ken ken ken.
Kalau aku,aku lebih memilih Rocky.eh sejenis makanan?
IM A FOOD LOVER!
Aku dapat idea ni masa tengok crita Im Not Single.
Amboi handsome habis farid kamil even waktu drive kereta mr. bean dia tuh.
Pastu beborak pulak dengan mama pasal bakal suami aku sambil makan mee singgang.huhu *ahh~malunya i~ -,-“
Now,jom kita check out ciri-ciri most wanted lelaki idaman  :P
 Beriman dan kukuh tiang agamanya
Inilah ciri utama suami most wanted!
Guys,kalau korang x boleh jadi imam jangan lah kahwin lagi.
Lelaki yang boleh jadi imam je yang layak memimpin.
Macam mana nak pimpin anak dara orang kalau diri tuh sembahyang jumaat pun x pergi?
Acaner tuhh?
Dulu-dulu aku suka tanya adik aku “danial,_____ ada x kat masjid tadi?”
Kalau jawapan yg adik aku bagi adalah TAK DE aku mcm ”haishhh”
Kalau  ADA,aku alih muka aku pastu sengih-sengih dan bla pergi bilik start berangan.kehkehkeh.
Nampak x betapa sukanya aku?
Perempuan untuk dipimpin bukan memimpin tetapi bukan bermakna perempuan boleh ditindas dan diperhambakan!

Handsome umpama hero anime komik.
Wow!!!siapa xnak suami handsomekan?
Gila x gila aku ni,aku pernah jatuh cinta dekat watak komik tau.
Bukan stakat hero komik,hero cerita anime pun aku penah cair -.-“
Kenal x Cloud hero final fantasy?tu lah pakwe yang aku idam-idamkan.huhuhu.. *tersipu malu mcm siput sedut dan muka mcm kerang.
Nice built,profil gila menawan,tan,pandangan berkaren,aku dah mula merepek..maaf.
Nice built,body yang sangat cantik.not too muscular like ahli angkat berat.but not krempeng macam papan berjalan,just nice.
Profile yang demm menawan,yes aku suka tengok profil lelaki sebab aku punya profil buruk.profil tu muka dari pandangan sisi.
perasan x lelaki punya profil lagi lawa?memang sangat demm “profil you gila menawan macam hero anime!!” bila sang jejaka ada hidung mancung,nice lips,sharp chin,beautiful jawline,eyes yang menusuk-nusuk bila pandang,brows rapi,telinga comel,semua tulang muka dia handsome lah!
plus pulak kulit yang cantik warnanya.
nak kata putih tidak,kuning tidak,hitam tidak,kalabu tidak,coklat pun tidak.
Bayangkannya para gadis~

Genius seperti detektif conan
Xperlu jadi genius seperti pengasas facebook,apple,windows dan seangkatan.
Good academic background pun sudah memadai.
Ini x bermaksud belajar sampai SPM or diploma je.hey,kau nak suap anak bini makan ingat senang nak kerja sekarang ??
Atleast degree and much better master.kalau otak anda cukup bijak sambung lah PhD.nanti wife anda dapat title ‘isteri doktor’ hohoho.money comes from knowledge.semakin cerdik kita,semakin tinggi gaji kita.amboi nak hypothesis bagai ken ken ken.

Wallet kulit asli yang agak tebal
Paham-paham jelah maksudnya.
Dunia sekarang money is everything.
No money you dead.haha.ok ni aku tipu je.tapi ada betulnya,mcm mana nak beli makanan?
Rocky skotak pun rm1.80..even choki-choki pun 20sen sbatang.nothing free in this cruel world.sekarang hiperbola pulak! -,-
Ekonomi yang stabil amat lah diperlukan,wanita x perlukan anak datuk or bapak datuk ke ape.
Bagus juga kalau dapat anak datuk :D
Wahai lelaki sekalian,anda perlu mempunyai rm1000000 je dalam akaun bank anda sbelum kahwin.ITU JE,ITU SAHAJA.hahaha *evil laugh
Actually ini juga berkenaan akedemik.x apa kalau anda dilahirkan x cukup mewah,akademik dapat merubah segalanya J

Gentleman prince
Buka pintu kereta,tarik kerusi untuk kita,piggyback bila kaki kita lenguh,masak sedap-sedap time kita demam,huhu best x girls??
Best ken ken ken.macam dalam movie.haha,seriously wanita x perlukan sangat layanan super class  or layanan bak tuan puteri cuma memadai kalau suami caring.
bila caring,semua boleh jalan.silap-silap suami angkat kerata untuk kita lagi padahal tolak pun boleh kot.
Even simple thing contohnya macam aku terjatuhkan barang but tetiba ada pulak lelaki yang quite gentlemen ambikkan.
Memang terharu habis kot!
Sebenarnya perempuan suka benda macam ni,nampak je remeh kan.

Super romantic like the first time we date
Lelaki paling romantik on their first date.
Bagi bunga ros lah bagi bunga taik ayam lah,candle light dinner bagai,ayat bunga-bunga habis,kau umpama itu kau umpama ini…
Betulkan?
Tapi lelaki yang hari-hari romantiklah yang jadi pilihan hati sang gadis.hoho.
Setiap kali ulang minggu perkahwinan bawak pergi dinner.
Setiap kali ulang hari perkahwinan bagi hadiah,ok ni melampau.xkan hari-hari nak sambut anniversary.
Bagi aku lelaki yang romantik adalah mereka yang sentiasa ingat tarikh-tarikh penting  <3
Sangat comel~

Family guy not just a guy
Hari-hari call mak dia bukan bermakna dia ni anak mak but suami anda ni sangat caring kat mak dia.
Sentiasa pantau adik-adik dia yang kecik-kecik lagi.
Keluarga adalah segala-galanya untuk dia but BUKAN SAMPAI BUANG KITA KETEPI.
Tender dengan kids or fatherly,haishhh memang mampu buat aku drooling.
Nak test?cer bagi adik aku yang kuat memekak tu kat bakal suami anda,kalau dia boleh handle maka dia berjaya.hahaha! *super evil laugh*

Kat atas tuh cuma ciri-ciri comman je.semua perempuan nak suami dia macam ni,yang lebih tu depends on diri orang tu sendiri.
Kalau aku,(secara fizikal) aku suka lelaki with beautiful nose.biasanya manusia yang ada hidung lawa profil dia pun akan lawa.ini bukan ambik kesempatan ye,ni cuma tempias je.x paham?xpaham sudah!
Tapi percaya x cakap aku,even list “ciri-ciri suami idaman ku” sepanjang 1 meter pun kalau kau dah cintakan dia list tu memang campak tepi terus ken ken ken?
Tu lah masalah ikut hati sangat.girls,kekadang kita kena ikut minda jugak tau tau tau.
Aku cakap macam orang dah kahwin je eh.haha.xlah,aku dengar orang-orang sekeliling cakap.
Nasihat last,bak kata mama kalau lelaki yang yang kita insyaallah hubungan kita kekal lama.
Maksudnya macam ni,kalau lelaki lebih mencintai kita insyaallah dia xkan tinggalkan kita.
Sebab lelaki kalau dia kurang sayang kita (bukan kurang kasih sayang dari kita) dia akan cari lain.
top dibajumelayukan dan disongkokkan.haha.
hes my dream guy..physically (nice face and built)

 Extra : aku cakap aku bersedia jadi ibu tetapi bukan isteri.kalau jadi ibu,kalau kita busy anak boleh suruh nanny jaga je.kalau suami xkan nak suruh nanny jaga pulak ken ken ken.tapi adik-adik aku kata aku gila ==”

No comments:

Post a Comment